måndag 11 juni 2007

I'm aware

Jag har under många år varit intresserad av välgörenhet och länge velat hitta rätt en sak att fokusera på. Nu har jag nått dit. Krisen i Darfur är Hemsk och det som händer där är folkmord. Jag, som för en timme sedan klagade på att jag inte har sommarlov och som många gånger klagat på hur jobbigt det kan vara att leva som student i sverige, ekonomin etc. Har ni någon gång tänkt på hur det skulle vara att inte ha någon mat, inget vatten även om man lever i ett land nära ekvatorn, inga kläder, knappt något tak över huvudet, rädd att din mamma skall bli våldtagen, för rädd att stanna kvar i ditt hem så du flyttar till flyktingläger så du undviker att bli mördad av rebeller!?!?!?!??!?!!??!

Vi lever inte så! Jag kommer engagera mig i denna frågan och jag hoppas att fler gör så. Se videoklippet nedan så förstår ni vad jag menar.

//madeleine - found a cause!

Inga kommentarer: