söndag 25 maj 2008

Jobbsökande, uppsats, flytt...

Det tar sån tid o söka jobb.. fixa cv.. skriva brev leta potentiella arbetsgivare, BESTÄMMA vad man vill göra. Jag tror att jag har hyffsad koll o jag vill verkligen hitta ett intressats jobb i Göteborg.. Ja ja.. det e bara o lägga sig på den positiva sidan och fixa färdig och skicka iväg. bestämde ju med Anna att jag ska skicka iväg 5 ansökningar senast idag, så då får jag väl göra det. Det hade verkligen varit en morot för sommaren och uppsatsskrivandet att veta att man har ett jobb som väntar i september.

Jag har i alla fall bestämt mig för att ta augusti LEDIGT!!! yey - det tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av. Sen planeras ju flytt för den månaden också och det ser jag verkligen fram emot. kollar på både hyres- och bostadsrätter. Hade ju varit bäst med hyres till en början.. men vi får se.. kanske vinner på triss för en gångs skull o kan köpa mig en flott lägenhet för några papp eller fler.

"Hur går det med uppsatsen?".. det e nog den vanligaste frågan jag får just nu. jag brukar ställa frågan tillbaka "hur e vädret?" Jag har bestämt mitt ämne - IT system inom sjukvåden. Ett ämne som jag brinner mycket för och ser fram emot de diskussioner jag ska ha med de på sjukhuset. Jag måste verkligen komma igång nu. Vill skriva en bra uppsats. Jag ska ha den färdig i augusti och jag ska ha mitt diplom av rektorn i oktober - så e det bara.

jobb, uppsats, flytt - det kommer allt ordna sig.. o sen börjar en ny del av mitt liv - i Göteborg!

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

I Stockholm finns det oxå många bra jobb...