tisdag 14 april 2009

Påsk i Uddevalla

Det va en härlig påskledighet! Stannade hemma torsdag-måndag o det va inte fel alls. I torsdags mötte jag Johan i stan efter han jobbat halvda - käkade på stan o gick en sväng. Sen åkte vi till IKEA o shoppade bord o stolar till balkongen + nya dricksglas. Ska bli riktikt najs o göra sig av med alla gamla olika glas jag hade i skåpet. De får gå i arv till Sarah, Fredrik och John. :)

I torsdags kväll tog vi vagnen till Linné för att käka på Vinopasta. O gu va go mat, framförallt vitlöksbröden. Jag kan verkligen rekommendera att gå dit! Vi va där med Johans vänner från när o fjärran som samlats i götet för påsk. Riktigt trevlig kväll blev det som avslutades (för min del) på Linnéterassen. Killarna tog sig in till stan för att svänga på "di lurvige", men jag kände att sängen kallade på mig.


Fredagen började med strålande sol och frukost på balkongen, för första gången i år. Så glad att jag köpte utemöblerna så vi kunde sitta där. Jättemysigt och vi satt där i flera timmar. Jag va lite pysslig också och planterade lite växter i en kruka. Man får ju se till o göra det lite mysigt på balkongen om man ska sitta där en massa i sommar. Resten av fredagen va bara lugn o skön men användes lite till städning o matlagning också. Lägenheten blev riktigt najs efter en svängom med dammtrasan, dammsugaren o ja allt annat som tar bort damm. På kvällen gjorde vi en laxpaj för helgen + la in sill i ört och vitlökssås (mycket god). Vi avslutade fredagen med att pyssla lite med påskgodis. Johan strejkade först lite o trodde det skulle bli svårt o göra små kycklingar, men det va inte så svårt som han trodde :) o fina blev de också :)

I lördags tog vi en najs lugn morgon och sedan hoppade vi in i en skitig Hubby för att åka till Uddevalla. Helgen spenderades hos svärpäronen med att äta, tvätta bil, äta, åka till stugan o äta. Varken jag eller Johan vill se godis på ett lååångt tag :) men gott va det!

Nytvättad Hubby!!!

Påskmaten på faten! :)
Stugan ute på Mollösund. Jättemysigt o ser verkligen fram emot att spendera många helger i sommar där!

Det va så skönt att komma hem till en ren lägenhet igår o bara mysa de sista påsktimmarna innan vardagen började igen - idag.

Inga kommentarer: