måndag 15 december 2008

En vecka till...


... sen jul på riktigt!


Jag vet att jag inte skrivit på ett tag, men så e det när man har mycket att göra. Helgen 5-7 dec åkte jag o Johan i Hubby (Johans bil) till malmö. På kvällen den 5:e blev det först mamma mia på nya arenan för att fira fassan som fyllde år o sen va vi o käkade lyxigt julbord på St Marcus Vinkällare (tack mamma o far).


Mycket gott o mycket mysigt. På lördagen visade jag Johan Malmö. När vi va i västra hamnen lyckades det t o m komma ur hans mun att "jag skulle kunna tänka mig att bo här" .... hehe he hehe hehe..... (smider planer).... ;)


På kvällen va det "meet the family" när vi åkte till moster Lena som hade fyllt år. Söndagen va lite lugnare.. åkte till vellingblomman o kollade på allt juligt där va, kom hem med en ny julbelysing (tack pollux). Efter en middag med päronen åkte jag o Johan till Lund för att träffa en kompis till Johan, sen bar det av hemmåt i Hubby!

Efter den helgen har det varit jobb som vanligt. Börjat träna... tjohoooo... bort med Flubber...

Denna helgen har det varit bak för nästan hela slanten. Lördag morgon togs det lugnt hos Johan först, sen åkte vi hem till case de moi.. kollade recept o gick till ICA. kom hem med stor kasse gott o började baket. Det blev först Rocky Road, sen Snöbollar o till sist chokladcola. Alla grejer blev mycket goda... farligt säger jag bara... tur man börjat träna. Igår söndag började jag lussebullsbaket efter frukost.


De blev jättebra o under jäsning passade jag på att städa. Johan gullet hjälpte naturligtvis till. Sen kring 3 så kom Johans föräldrar på middag o fika. Mycket trevligt!!! Några timmar senare när de gått blev det mys med Johan i soffan, med nya Narnia filmen o god glögg.

Skulle summera denna helgen som mycket mysig, gosig och mumsig!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, nä, jag e ju bara på säsong ett än så länge. Men jag vet ju vad jag kommer göra i mellandagarna iaf. inte blir det tentaplugg:P Hur är allt annars? julstämningen är på topp?
Kram