torsdag 12 februari 2009

Ni undrar säkert..

... hur jag har det här uppe.

Imorgon när jag åker hem så har jag varit här 1/3 av tiden, dvs 3 veckor. Åtta till Fyra Sex nån gång jobbar vi o sliter :) med massa Knowledge Management dokument (hur ska jag förklara det på lätt sätt) hmm... Vi sitter och för över information (på norska och engelska) till ett nytt servicesystem för en helpdesk. Där allt ska vara på engelska. Så man får vara lite kreativ och selektiv med vilken information som bör flyttas över och vilken som är onödig. Det är egentligen väldigt svårt att förklara vad vi gör... så om ni vill veta mer så får ni väl fråga :)

Hur har vi det annars o vad gör vi? Jo, jag o Pia (min roomy) bor i en liten fin lägenhet, med varsitt rum, kök, toa o vardagsrum. Går väl upp ca 06:30 .. fixar fejset, käkar frulle o har beslutsångest över vad jag ska ha på mig ;) Traskar iväg till kontoret 07:45 för att ta oss igenom dörrarna i lagom tid o vara "online" runt 8. Runt 11 börjar Andreas surra om lunch.. men vi brukar oftast hålla oss till runt 11:30 - då vi traskar över gatan till StatoilHydro byggnaden (Vi sitter i Telenor byggnaden intill) o en av 5 "Kantine" där vi käkar lunch. Det är mycket smidigt faktiskt. I en fiffig automat så laddar man sitt passerkort med pengar. Man väljer vad man vill käka (varmrätter, pålägg till smörgås eller salladsbar) o sen betalar man med passerkortet. Måste säga att man får rätt bra mat. Jag brukar oftast köra på salladsbaren. Där tar man en skål - fyller på med vad man vill ha och sen väger man skålen i kassan. Oftast går väl en lunch på ca 20 norska, så det e rätt billigt måste jag säga.

På kvällarna när vi kommer "hem" så fixar jag oftast ihop nåt o äta. Känns faktiskt som om jag e mer student nu än när jag va student. Längtar verkligen hem till mitt kök o min spis. Men det funkar väl bra. Av nån anledning lyckas det bli soppa o pannkakor minst en gång i veckan hihi ;)

Kvällarna brukar mest bestå av mat, prata med Johan på Skype och att kolla på Lost. Jag har ju aldrig sett serien, så det e rätt kul o kolla den från början nu. 

Ja, så ser väl ungefär ut här. Imån åker jag hem.. 17:15 flyget o då e man hemma vid dörren ca 21:30. Stavanger - Oslo - Göteborg.

Ska bli najs o komma hem. Imån e det Helg!!!

kram kram

Inga kommentarer: