söndag 28 september 2008

Minisemester med Johan

Vilken underbar helg!!! lite spontanitet kommer man långt me. I veckan snackade jag med Johan och insåg att han skulle stanna i sthlm i helgen, o det skulle bli svårt att övertala honom att komma hem. Då tar man, som den driftiga kvinna man e, saken i egna händer o bokar biljett till sthlm!! O snacka om att det va det bästa jag gjort på länge!!!

Från början till slut va det en underbar helg. Lite fest (som blev lite för mycket snurr) på fredagen (men mycket trevligt). Fest med SAPparna, där det roligaste va att några inte visste att jag och Johan hade blivit "oss". Alltid kul o kolla minen på dem!!

Lördag började bra med att stanna länge i sängen (kan ha varit det tunga huvet eller det mysiga sällskapet som gjorde det).. men vi hann precis ner till frukosten. Resten av dan spenderades på stan i diverse affärer, mm. Träffade 2 najsiga vänner till Johan o gick o käkade på ett jättemysigt fik med utsikt över hela stan. Sen måste jag göra mossan stolt o säga att vi körde en liten sevärdighetsrunda, speja över stan från Katarinahissen, gick förbi knugens plejs, såg nationalhistoriska museet i horizonten o sneglade på café opera till vänster på väg till Benneton. (det blev alltså inget vasamuseé). Kvällen avrundades med romantisk god middag (där jag måste be om ursäkt till min älskling för att jag va så trött-skyller på förkylningen som du gav mig) och senare att somna till Braveheart tillbaka på hotellet.


Idag va bara en slappedag som började med att ligga kvar för länge i sängen o missa frukosten + att checka ut en timme för sent ;) men men... frukost på espressohouse... dit jag faktiskt lyckades lura Jenny så jag fick träffa henne en snabbis också. Sen blev jag så illa tvungen att lämna min darling i sthlmo o åka hem till sveriges framsida igen. Flygvärden va väldigt noga vid landning att hälsa alla välkomna hem till Göteborg och sveriges framsida. Dock tyckte han det var lustigt att det kallas sveriges framsida när vi har ett fotbollslag som heter Häcken?!?!?! Jag kan ju inte mer än att hålla me om att det e konstigt... men o andra sidan så räknas väl sthlmo som sveriges rövhål ??!?!?! hihihihihihihh ;)
Ne, men nu måste jag sova... summan av kardemumman e att helgen va fantastisk o att minisemestern va det bästa val jag gjort på länge. Längtar tills Johan kommer hem
Sweet dreams everyhopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad trevligt. Hoppas han har rätt långitud och latitud. ;)